30 Tahun Ketagih Rokok, Akhirnya Berhenti Merokok Selepas Konsisten Amalkan Vivix

Ketagihan merokok adalah sangat tidak baik untuk kesihatan. Sejak kebelakangan ini, semakin ramai rakyat Malaysia merokok dan banyak kesan buruk berlaku kepada perokok seperti kanser Paru-paru.

berhenti merokok

Mana tidaknya, bahan yang terkandung dalam rokok bukannya bahan berasaskan organik,tapi penuh dengan racun dan juga bahan kimia. Bahan-bahan inilah yang menyebabkan ketagihan.

Apabila dah ketagih, sangat susah untuk tinggalkannya. Meroko bukan sahaja membahayakan kesihatan perokok, malahan juga kepada orang yang menghidu asap rokok, terutamanya bayi dan kanak-kanak.

Berhenti Merokok Dengan Vivix

Assalamualaikum…Semangat Pagi semua ☺

Nama saya Nasiruddin Sulong (51th), seorang suami dan bapak 6 org anak.

berhenti merokok

Di sini saya ingin kongsikan pengalaman saya mengamalkan produk Shaklee iaitu VIVIX.

Saya seorang perokok tegar, awal saya merokok pada usia belasan tahun, hampir 30th lebih saya bergaul dengan nikotin. Bayangkan 1 hari saya boleh habiskan 2 bungkus rokok Marlboro Light bahkan lebih. Sudah berapa banyak pembaziran yang saya lakukan dan juga merosakkan diri secara perlahan2. Sedihnya kalau ingat itu.

Dalam hati ada niat nak berhenti merokok tetapi selalunya gagal, kegagalan itu saya sendiri tak tau pasal apa. Sampai pada satu masa anak sedara saya perkenalkan Shaklee. 5 September 2013 saya mulai mengkonsumsi VIVIX. Awalnya hanya untuk menjaga kesehatan sahaja & tidak ada maksud untuk berhenti merokok..Saya minum 1sdt setiap mlm sebelum tidur.

Minggu pertama takde apa2 kesan hanya saja badan lebih bertenaga, masuk minggu kedua mulailah perasaan berkecamuk ada apa gerangan.

Kenapa dengan aku ni? Kenapa rokok ni tak abis lagi dah 3hari dah ni. Rasanya pun dah mulai hambar. Setiap pagi biasanya aku minum nescafe tetapi sejak kebelakangan ini kenapa rasa nescafe ni pun jadi lain macam. Mulai dari situ lah saya pun bulatkan tekad untuk berhenti merokok. Niat sudah kuat nak berhenti dan semangat pun kena kuat juga…

Banyak ujian yang saya lalui dari kawan2 yang asik cakap “halah kejap je tu nanti jg sambung merokok lg hehehe” tetapi saya kuat kan diri dan mental saya untuk buktikan kalau saya boleh berhenti (lagi pun saya dah puas dah merokok hehehe).

Ada doktor kata kalau nak berhenti merokok harus slow-slow tak boleh terus berhenti kerana nanti akan ada simptom2 setelah berhenti merokok ni seperti sakit kepala, selesma, batuk2 dan byk lg…tapi Alhamdulillah saya tak ada simptom2 itu kemungkinan dikarena VIVIX telah back up saya untuk tidak merasakan simptom2 tersebut…

Saya amalkan VIVIX selama 1bulan 15hari (1botol VIVIX je) setelah VIVIX habis saya minum VITALEA dan bila vitalea habis saya masih tetap minum lg tetapi tak selalu minum bila sang isteri tercinta ingatkan baru lah saya minum, Alhamdulillah dah 2thn saya berhenti merokok…sekarang ni saya just minum VITA-C sehari 1 biji je…

Demikianlah perkongsian saya bersama produk Shaklee “VIVIX”, semoga pengalaman saya ini boleh membantu anda-anda yang ingin berhenti merokok dan untuk jadi lebih sehat dan bertenaga…

Terima Kasih Shaklee.

Kenapa Vivix Boleh Kurangkan Ketagihan Merokok?

Menurut beberapa pelanggan yang ingin mengurangkan ketagihan merokok, dan sedang ikhtiar Vivix, mereka mengatakan bahawa selepas amalkan Vivix rokok menjadi pahit.

Vivix bantu kurangkan ketagihan kepada bahan-bahan yang terkandung dalam rokok seperti nikotin dan sebagainya.

Untuk perokok yang berazam untuk berhenti, boleh cuba amalkan Vivix secara konsisten. Yang penting keazaman yang tinggi dan juga jauhkan diri daripada kawan-kawan yang merokok.

Sayangi diri anda dan keluarga anda. Jauhi rokok.

 

tanda-tanda mengandung

WAN ZAINAB BT WAN MUHAMMAD
Pengedar Shaklee Kuala Terengganu
www.wassap.my/60132321416
Email : puteribongsu33@gmail.com

Seorang Ibu yang bekerja dari rumah (WAHM), mempunyai dua orang cahaya mata, dan merupakan Konsultan Nutrisi Shaklee sejak tahun 2013.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *