Vivix & Nutriferon Bantu Atasi Masalah Jangkitan Kencing Tikus

Jangkitan virus kencing tikus atau dikenali juga sebagai leptopirosis adalah sangat merbahaya. Virus ini boleh menyebabkan kematian jika tidak dirawat dan telah meragut banyak nyawa di Malaysia.

kencing tikus

Menurut Public Health Malaysia, jangkitan ini berpunca daripada sejenis bakteria iaitu Leptospira Interrogans . Jangkitan ini boleh dijangkiti daripada kencing tikus yang telah dijangkiti bakteria tersebut.

Tanda & Gejala Jangkitan Kencing Tikus

  1. Demam
  2. Badan gatal-gatal dan rasa lemah
  3. Mata kekuningan kerana jangkitan merebak ke kawasan hati
  4. Sakit Kepala
  5. Loya, muntah dan cirit birit

Testimoni Kencing Tikus Pulih Selepas Mengamalkan Suplemen

Testimoni ini dikongsikan oleh Encik Amirul Badri melalui Supermom Shaklee Story.

Sebelum ni saya hanya pernah dengar tentang kencing tikus di berita dan saya tak sangka saya akan menjadi salah seorang yang mengalaminya. Kisah ni pada tahun lepas sekitar Ogos 2016.

Pada mulanya saya berak darah lebih kurang dalam seminggu. Saya tak fikir ia sesuatu yang serius. Sebab saya tak ada sakit apa-apa. Kemudian lepas seminggu baru datang gatal-gatal badan, badan rasa lemah dan sakit kuat sangat di bahagian belakang. Rasa bisa-bisa badan.

kencing tikus

Saya mula demam kebah, demam kebah dan saya cuba bertahan dua hari. Hari ketiga saya dah tak mampu tahan sakit sangat. Masa tu jam 4 pagi Subuh saya beritahu isteri dan isteri saya bawa saya ke hospital bahagian kecemasan. Saya diletakkan di katil kritikal dan dimasukkan air 8 botol. Masa tu tekanan darah terlalu rendah. Saya diletakkan di bahagian kecemasan lebih kurang 5 jam. Kemudian saya terus dihantar ke wad ICU.

Di sini saya diberitahu saya kena virus KENCING TIKUS. Ahli keluarga semua risau, yela kan KENCING TIKUS ni orang cakap PEMBUNUH SENYAP. Ia boleh menyerang fungsi organ lain macam buah pinggang, jantung, paru-paru dan sebagainya. Juga boleh mengakibatkan kematian mendadak. Mau tak risaunya. Semua risau terutama mak saya.

Di sini ICU saya dipantau rapi. Masa ni saya rasa sakit dada, muka bengkak, nak tidur pun tak selesa dan memang tak berdaya rasanya. Hati terubat bila ramai ahli keluarga, jiran-jiran dan sahabat yang datang melawat.

Saya ditahan di ICU selama dua hari. Masa hari kedua tu kakak saya datang dari Tanjung Malim hantarkan Vivix dan Nutriferon. Kali pertama dia bagi saya minum Vivix di katil ICU, dia bancuhkan ke dalam air botol. Merah. Pekat. Macam air sirap. Kakak saya pesan makan jugak Nutriferon yang diberi dalam bentuk sachet tu. Saya tuangkan je ke dalam mulut.

Selepas keluar dari ICU saya diletakkan di wad biasa selama 6 hari. Isteri saya terus berikan vitamin setiap hari. Alhamdulillah badan pun cepat rasa sihat dan segar. Hari ketujuh tu saya dah boleh teruskan kerja saya macam biasa. Terkejut geleng kepala group famili Tok Noi bila saya hantar gambar dah atas bot pada hari ketujuh tu.

Kakak saya beritahu vitamin yang diberi tu dapat membantu menguatkan imun badan saya melawan jangkitan virus dan bakteria dan memberi tenaga pada sel badan saya. Syukur Alhamdulillah. Terima kasih semua ahli keluarga dan sahabat yang mendoakan. Terima kasih Shaklee.

 Vivix & Nutriferon Menguatkan Sistem Imun

Jangkitan kencing tikus adalah disebabkan oleh virus dan bakteria yang menyerang sistem imun tubuh badan kita. Bahan-bahan yang terkandung dalam vivix mampu menghalang serangan virus dan bakteria.

Manakala Nutriferon dicipta oleh Pakar Immunologi, untuk meningkatkan pertahanan badan serta menguatkan askar-askar dalam tubuh kita.

Walauapaun, jika anda sedang menerima rawatan doktor atau menerima rawatan antibiotik, ubat jangan sekali ditinggalkan. Kedua-duanya mestilah diambil supaya cepat sembuh.

 

tanda-tanda mengandung

WAN ZAINAB BT WAN MUHAMMAD
Pengedar Shaklee Kuala Terengganu
www.wassap.my/60132321416
Email : puteribongsu33@gmail.com

Seorang Ibu yang bekerja dari rumah (WAHM), mempunyai dua orang cahaya mata, dan merupakan Konsultan Nutrisi Shaklee sejak tahun 2013.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *